China Glaze Sun Worshiper

En av China Glaze sommarkollektioer 2010 bestod av sex stycken neonlack och gick under namnet Poolside. Sun Worshiper är det enda neon orange lacket i kollektionen och det har verklgien fallit mig helt i smaken.

Jag har aldrig plåtat ett lack som varit såhär odrägligt svårt och få till rätt färgton på bilderna.. det var riktigt svårt, och jag har absolut inte lyckats egentligen.. men detta var så bra det gick i alla fall.
Som ni kan se på bilderna så är jag inne i en fransk-manikyr period och gillar och tänja på gränserna lite med olika kul färger på tipparna varje vecka.
Sun Worsihper är ett neon krämlack som torkar lite matt, men med överlack blir det skinande som glas och nästan självlysande.
Det är definitivt ett lack jag kommer använda mer nu under sommaren än vad jag kommer göra i vinter..
Jag har även använt mig av China Glaze Innocence som basfärg till min franska manikyr. Underlacken är Trind Nail Repair och Poshe fastdrying basecoat samt överlacket är från Poshe.


Dessvärre har jag inte kunnat hitta detta i någon av de svenska butikerna som säljer CG, utan jag fick beställa mitt från USA där hela kollektionen gick på cirka 150 svenska kronor.

Gammal bild..


I brist på tid och lägga på redigering av mina nya bilder så kommer här en favorit i repris.
Jag har ikväll fått hjälp av pappa och sätta upp tre hyllor som kommer fungera som nagellackförvaring.. passerade i fredags tresiffrigt antal nagellack i mina ägor. Vad nu det är och skryta med :-) Borde väl bli bättre på och visa alla mina manikyrer kanske.. men byter oftast varannan dag och orkar sällan fotografera dem.. bättring från min sida med andra ord!
Ha en bra fortsatt kväll, tjingeling!

Kiel, Tyskland

När jag och familjen var i Kiel i januari så åkte vi förbi denna gamla fyr. Tydligen väldigt populärt ställe och gifta sig på.. och jag förstod varför. Precis vid vattnet och med utsikt över hela Kiels hamn, det var en otroligt vacker plats!


Fototips: Vatten

Ett litet fototips till er som har dåligt med inspiration! :-)

Jag använde:

Stativ
Macro objektiv
Extern blixt (som jag kan köra trådlöst)
Silvriga sidan av en silver/vit 40cm reflexskärm
En hög skål (för och få upp locket ovanför diskhon)
Ett lock (till vattnet)
Skärbräda (bakgrund)

Me, Myself & I

I ♥ my bike

Better late, than never!


Har lovat ett tag och visa mina bästa bilder från fotograferingen på nyårsafton. Bättre sent än aldrig :-)
Den översta av alla bilderna är min favorit bland alla mina fyrverkeri-bilder. Åh, ibland är en snöfritt nyårsfirande inte helt dumt! Eftersom det inte kommit någon snö eller inte varit speciellt kallt låg vattnet precis blankt när fyrverkerierna började. Tidigare år har det varit is som inte reflekterar lika fint!

Frostigt



Från nyårsafton, en favorit!

Kalla dagar..



Ett par av de kallaste dagarna här hemma (och mest snöiga!) passade jag på och åka en sväng med bilen och plåta lite snötäkt skog.. håller på och redigerar de bilderna nu, så de kommer snart komma upp! Ni får en teaser så länge med bilen som modell :)

Flowers



Och när jag ändå var igång i photoshop kunde jag lika gärna svänga ihop bilder på mina fina blommor jag fick av min fina pojkvän fredagen efter alla hjärtans dag. Eftersom han inte var hemma på alla hjärtans dag fick jag en försenad bukett!
Dammade av mitt macro och plåtade dem dagen efter jag hade fått dem.