Naturlig Fransk Manikyr



Då jag haft väldigt färgstarka manikyrer den sista tiden kände jag idag för ett litet avbrott från det.. och jag gjorde som jag alltid gör när jag gör denna diskreta och naturliga manikyr.

OPI - Nail Envy + Nubar Foundation
Tippen: Color Club - How Sweet It Is! + Isadora Nail Whitener
Essie Sugar Daddy
Poshe Dry Fast Top Coat

Gör så här:
1. Måla på nagelfärstärkare och baslack (det räcker gott och väl med något av alternativen om du inte har båda), låt torka minst 10-15 minuter.
2. Måla den naturligt vita tippen (ganska tunnt lager) av din egen nagel med Color Club - How Sweet It Is! (Eller annan nude nagellack som inte är helt täckande, Kicks Fairy Bride fungerar fint) och låt torka minst 10 minuter
3. Måla åter igen din naturligt vita tipp på nageln med Isadora Nail Whinener. Detta hjälper till och få tippen naturligt vit under ditt nude nagellack. Detta steget går att skippa om du inte har något nagellack med blekande egenskaper. Låt torka 15 minuter
4. Applicera 1-2 lager av ett nude lack som låter tippen synas igenom. Jag använde Essie Sugar Daddy och målade två tunna lager.
5. Applicera ditt Top Coat. Denna gången valde jag Poshe.

Det finns ytterligare ett steg man kan göra för ett ännu mer naturligt resultat.
Applicera 1 lager av ett matt topplack, jag väntade ca 30 minuter innan jag applicerade mitt.
Mitt topplack kommer från ELF.

Resultatet: