Tråkiga dagar..

Foto: Jag

Just nu sitter jag bara hemma mest hela dagarna och gör inte så mycket alls faktiskt.. det är inte kul och vara arbetslös kan jag säga. Jobbar lite timmar när det finns jobb för mig på samma företag som min pappa och mina två bröder jobbar, Dacke Buss/Flex Buss/Stensö Buss, och det är väl faktiskt helt okej måste jag säga, men det är synd att jag inte riktigt vet när jag kommer få jobba. Oftast får jag reda på det bara någon dag innan.. och jag kan inte planera så mycket tyvärr.
Nåja, jag ska inte klaga. Jag har fullt upp med att försöka komma på vad jag vill plugga till i höst istället.. att man inte liksom bara kan veta vad man vill hålla på med.. det ska vara så svårt hela tiden!

Weekend i Berlin


Jahaja, nu bär det av mot Berlin i några dagar. Det ska bli så skönt att få komma bort ett tag, samla nya krafter och bemöta min arbetslöshet (som officiellt börjar på torsdag) med ett glatt humör.

Jag ska dock ta vara på så mycket som möjligt av min restid. Har laptopen med mig och tänkte faktiskt förslka skriva klart min hemtenta som ska vara klar i mitten på nästa vecka. Även programmera klart.. några timmar buss i Sverige, ca tre-fyra timmar på färjan och ytterligare fyra-fem timmar i bussen är ju som gjort för att plugga. Och när jag är bland folk brukar jag faktiskt få mer grejer gjorda.

Nåja, nog om detta. Jag ska ha en underbar helg med min familj och min pojkvän!
Så, frammåt måndag-tisdag kanske det kan komma en liten bild-bomb från kära Berlin.

Ha en riktigt underbar trettondagsafton så hörs vi efter att jag kommit hem igen. (Om det inte mot förmodan skulle finnas internet på hotellet.. :))

Blir så himla..


Det är när jag ser bilder som den till höger här ovanför jag blir så himla arg, ledsen och faktiskt ångrar att jag klippt av och färgat håret.
Jag har bestämt mig, jag ska låta mitt underbara hår växa ut igen, en bra bit ner på ryggen, och så ska det få ha sin naturligt underbara blonda nyans. Åh, jag saknar det så.

Liten bonus..


Bjuder på två bilder till ifrån nyårsafton. Den övre från Kalmars fyrverkerier vid 17.00 utanför slottet. Den nedre bilden lyckades jag fånga vid tolvslaget. Det blåste och regnade.. Brr!

Fyrverkerier..



Min dator krachar lagom till det nya året. Känns som en bra start..
Här kommer två av mina favoriter från mina fyrverkeri-bilder i år (och förra året..), fick många hemskt bra.
Det tar väl än sisådär tre år att lära sig ta de där pangbra-bilderna antar jag! :)