Depend 2033 Ocean Blue

Så här har mina naglar sett ut den sista veckan (syns på att de växt ut en aning.. hehe)
Vem älskar inte holografiska lack liksom? :-)
 
Lacket är från Depend och kom ut med deras holografiska kollektion för ett par veckor sedan. Namnet på detta magnifika lack är 2033 Ocean Blue, och visst är det vackert?
Detta var faktiskt det första holografiska nagellacket jag köpt någonsin (fy mig!), men anledningen till det har varit att jag faktiskt inte hittat några andra som jag blivit speciellt förtjust i. Jag har redan plockat upp tre till (lila, silver och rosa) av lacken ur Depends holo-kollektion, och fått hel fyra holo-lack från Color Club (svart, mörklila, silver och lavendellila). Så det lär väl bli holo-fredag här också nu kan jag tänka mig.
Den enda nackdelen med 2033 är att det behöver minst tre lager lack för och täcka helt, vilket jag tycker är lite slöseri med tanke på att det endast är 5ml i flaskorna. Så, nästa gång jag ska lacka med holo kommer jag grunda med ett vanligt lack (+ toplack) för och slippa måla på fyra lager lack för full täckning. Använde Posche fastdrying basecoat som underlack och Seche Vite som överlack.
 
Taggar: Depend, Holo, Naglar,, Ocean Blue, depend 2033;

Kommentarer :

#1: Linnea

Gillar du holografiska nagellack kan jag varmt rekommendera Color Clubs Holo kollektion, de lacken har bättre holo effekt än depends. ;)

Svar: Har hela deras kollektion Halo Hues nu, har inte provat dem än dock :)
Sofia Sundås

skriven

Kommentera inlägget här :