Tips till alla som vill ha välvårdade och friska naglar!

Tips för starkare och friskare naglar:
Förutom att man ska låta bli och ha fingrar och naglar i munnen ska kan man också genom att ca var tredje dag måla på ett lager med nagelförstärkning. Jag har nio olika nagelförstärkningar och baslack som jag alternerar mellan för och ha något som passar alla årstider.
Nagelförstärkning gör inte naglarna starkare på en dag, det tar tid och måste användas konsekvent under långa tidsperioder för att ge bästa resultat.
Tips till killar: Det finns matt nagelförstärkning som fungerar även till er!


Och eftersom frågan kommit upp så kan jag skriva en liten sammanfattning om hur jag målar naglarna när jag ändå är igång.

Jag gör såhär:
Steg 1: Ett lager nagelförstärkning: Beroende på vad jag kommer utsätta mina naglar för tills nästa gång jag målar väljer jag det som passar bäst.
Steg 2: (Går att skippa) Ett lager baslack(inte färg!): Eftersom jag är så rädd för och få missfärgade naglar brukar jag köra på ett lager baslack också för att ytterligare skydda mot missfärgning.
Steg 3: Ett par lager färg, beroende på vilket nagellack jag väljer, eller nail art, alternativt skippar jag och går direkt till nästa steg (ibland är även jag lat).
Steg 4: Beroende på vilket topcoat jag valt till min manikyr så låter jag det torka en aning (4-5 min) innan jag drar på sista lagret, eller så kör jag på topcoat på blött nagellack.
Steg 5: Nagelolja/Nagelbandscreme

Klart!


OPI Nail Envy - Isadora Wonder Nail - Scratch No Dry Nail - Trind Nail Repair (Finns som matt för killar) - Sally Hansen Miracle Cure - P2 Caring Base Coat - Nubar Foundation - Sally Hansen Maximum Growth
Saknas på bilden: NailTek Ridgefilling Base Coat (Matt)


Seche Vite - Poshe Top Coat - Nubar Diamond - Konad Top Coat - OPI Top Coat


Trind Cuticle Balsam - OPI Avoplex - Scratch Nailfood (Favorit!) - Depend nagelbandscreme

Kommentera inlägget här :