Förvaring



Jag ska försöka fatta mig kort :-)
Så här ser just nu min förvaring för mina favorit-lack samt mina bas- & toplack ut. (Ungefär en fjärdedel av hela min samling)
Överst i bild har jag min nagellackborttagning med dip-in-remover samt vanlig acetonfri remover och en 100% aceton flaska som dock inte kom med på bild.

Närmst removern har jag alla mina bas-lack såsom nagelförstärkning, ridge-filler lack och whitening lack. Jag alternerar mellan nagelförstärkning från Scratch (No dry nail) och Nail Envy från OPI, jag har även Trind Nail Repair som jag använder flitigt. Sally Hansen Miracle Cure är också en favorit, även Second Nail och Nail Whitener från Isadora. Från Seche har jag både Seche Clear och Seche Base, Seche Clear använder jag under ljusa manikyrer och Seche Base under manikyrer som är heltäckande då den inte är helt genomskinlig vid applicering.

Till vänster om alla mina bas-lack har jag mina top-lack. Favorit är såklart Seche Vite, ovärderligt för oss som lackar om naglarna minst tre gånger i veckan! Poshe är också ett grymt top-lack som jag är otroligt nöjd med.
Nagelfilar, Handkräm, Nagelbandskräm, Nagelolja och annat smått och gott som hör till alla nagellack och nagel-freaks vardag.. inget konstigt där.

Längst ner till höger i bild har jag alla mina favoritlack som går i röda, lila, blå och bruna färger. OPI, Trind, China Glaze, Essie mm. Många godbitar jag tänkt visa upp (och kommer göra i sinom tid!).

I Facket näst längst till vänster nere i bild förvarar jag alla mina favorit nude-lack från Essie, Color Club, Kicks Nailpolish samt från Trind, men även ett par gröna som inte får plats till höger. :-)

Längst till vänster nere i bilden förvarar jag mina lack som jag gör layering med, alltså som jag målar ovanpå min basfärg. Glitter & guld glas-glitter finns där, grönt, rosa mm. Snart kommer Nubar 2010 ingå i min samling med layering-lack!


Jag är mest besatt av att grunden till mina lack ska vara bra, alltså lägger jag gärna lite mer pengar på en riktigt grym nagelförstärkning och har starka naturliga naglar än klena och trasiga naglar som bara skivar sig och går av.
Nail Envy från OPI är min absoluta favorit, någonsin!

Kommentarer :

#1: Helena

Vilka fina bilder du tar.

skriven
#2: mini

Sjukt fin&bra blogg! Haft en bra helg än så länge?

skriven
#3: En blogg om Kevin

Herregud :P Jag äger två nagellack :P Å andra sidan är jag inte ett dugg intresserad av naglar. Men fascineras över dem som gör det :)

skriven
#4: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

så fin ordning du har!



Hoppas du har en skön söndag!



//Anna

Driver webshoppen och klädmärket Avanna

Snygga t-shirts, linnen, tygkassar, magtröjor.

Nyheter och kampanjer varje vecka.

www.avanna.se

skriven

Kommentera inlägget här :