Min julafton..



Bild på mig från julafton! (Glömde dock öppna ögonen på bilden..) Just då denna bilden togs var jag hos min pojkväns syster och kollade på när hennes döttrar öppnade paket.. Lite lagom sent inlägg, men skitsamma.

Min julafton var verkligen den bästa och värsta på många, många år.

Okej, den började som en mardröm, och det är sent någonting jag kommer glömma. Och vakna av att mamma säger "Sofia, jag kör in med pappa till akuten. Jag hör av mig senare och berättar hur det går." fick en verkligen att hajja till.. Min julafton höll på att gå i kras och var på väg att bli den värsta någonsin. Det är då man verkligen kommer ihåg, och orden ekar fortfarande i huvudet på mig, "På julen ska man vara tillsammans med dem man älskar".. och det är verkligen vad det handlar om. Just då brydde jag mig verkligen inte om vad jag skulle få i julklapp, eller om jag ens skulle hinna titta på Kalle Anka.. Jag ville bara ha hela familjen hemma, för det ska vara så när det är jul.
Lyckligtvis kom mamma och pappa hem igen efter ca 5 timmar. Mormor kom heem till oss, vi åt julbord, tittade på Kalle (medan pappa sov i mitt knä..) och sen var det dags för mig och min pojkvän och åka vidare för att öppna paket med hans familj. Efter det åkte vi hem igen för att öppna paket hemma hos min familj.
Paketen öppnades, ett i taget för att man ska se vad alla får.. risallamaltan åts upp och sen trillade hela familjen ner i soffan för att mysa resten av kvällen.

Hur var eran julafton?

Kommentera inlägget här :