Svar på tal

Fick en fråga från en anonym person. Tänkte ta upp den för alla, så det inte blir några missförstånd.

Fråga:
Hur kommer det sig att du ska hoppa av skolan?

Svar:
Då jag började min utbildning visste jag egentligen inte riktigt vad jag gav mig in på, en två-årig utbilding på distans lät hur lätt som helst.
Sagt och gjort, jag hade först lite problem med att komma in då jag var 1a i reserv efter andra antagningsbeskedet.. men efter lite mailande fram och tillbaka med den programansvarige fick jag till slut börja läsa till Webbprogrammerare.

Jag har alltid varit osäker på vad jag "vill bli när jag blir stor", och detta halvåret jag har pluggat på distans har lärt mig otroligt mycket om mig själv. Det är SVÅRT att plugga heltid och 100% på distans, och det är inte något jag kommer rekomendera någon att göra. Jag har också insett att webbprogrammering verkligen inte är rätt yrkesval för mig. Jag vill arbeta med människor, och inte genom att programmera deras hemsidor, utan jag vill jobba med människor, helst barn, lärare eller förskollärare, specialpedagog eller något liknande tror jag skulle passa mig utmärkt. Logoped är också ett yrke jag har funderat på och faktiskt också sökt till. Som sagt, jag har fortfarande inte en aning om vad jag vill jobba med..

Jag pluggade naturvetenskap på gymnasiet.. och trodde att sommaren skulle göra mig "hungrig" efter fortsatta studier, men jag har ännu mer bara tröttnat på skolan just nu.

Därför har jag beslutat mig för att hoppa av skolan och försöka hitta ett jobb som inte bara ger en inkomst, utan framförallt så får jag komma iväg och träffa människor. Du är väldigt ensam då du pluggar på distans, jag klättrar på väggarna om jag inte får komma ut och träffa folk ibland.

Kommentarer :

#1: Marcus Olsson

Trist att du lämnar klassen, men om du känner att det är rätt sak att göra så är det ju det bästa.



Tyckte bara att det var så intressant hur olikt vi ser på distansstuderandet. Jag skrev det här: http://goo.gl/Woidf igår. Jag är verkligen hur nöjd som helst, men som jag också skriver; vi är ju alla olika.



Synd igen att du hoppar av! Lycka till!



//Marcus



skriven
#2: anniepannii ♥

Sv; jo, får hoppas att de blir en bättre dag imorgon, för denna dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig .. :/

skriven
#3: NATTAFOTO-drömmen om att bli fotograf

Fin blogg :d

skriven
#4: NATTAFOTO-drömmen om att bli fotograf

Sv: Jag gillar din med :D

skriven
#5: MOLLY

Hejjsan!

Allting bra med dig? (:

Ha en jätte bra fortsättning på julen!

KRAM / TRESYSTRARNAIJEANS

skriven

Kommentera inlägget här :